Internacjonalizacja biznesu bez wyjeżdżania z kraju

Jakie błędy popełniają najczęściej firmy, gdy wchodzą na inne rynki – będą się zastanawiać uczestnicy Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Publikacja: 09.04.2019 21:00

W ubiegłym roku Europejski Kongres Gospodarczy odwiedziło 11,5 tys. osób

W ubiegłym roku Europejski Kongres Gospodarczy odwiedziło 11,5 tys. osób

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach stanowi od lat miejsce ciekawych spotkań międzynarodowych. Jak co roku wśród panelistów znajdzie się silna reprezentacja przedstawicieli nie tylko z Europy, ale też Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej.

Zacznijmy od Afryki, która pozostaje nieodkrytym kontynentem dla polskiego biznesu. Cały czas pokutuje bowiem przekonanie, że jest to biedny i pozbawiony szans na rozwój kontynent. Tymczasem Afryka buzuje: zmiana pokoleniowa przynosi nowych konsumentów i nowe biznesy. Technologie podbijają miasta, powstaje infrastruktura, a kapitałowe progi wejścia na rynek są nieporównywalnie niższe niż w Azji.

W ramach Forum Afryka–Europa Centralna będziemy rozmawiać o zmianach w edukacji i możliwościach współpracy polskich uczelni z uczelniami państw afrykańskich.

Ważnym tematem będzie także przyszłość afrykańskiego rolnictwa i możliwości inwestycyjne dla polskich firm. Coraz więcej państw na kontynencie zainteresowanych jest nie tylko polskimi produktami, ale i polskim know-how dotyczącym upraw, technologii i maszyn rolnych. Także technologie ochrony zdrowia są tematem, w którym współpraca z Afryką wydaje się perspektywiczna.

Po raz pierwszy na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach odbędzie się Forum Ameryka Łacińska–Europa. Razem z gośćmi z Meksyku i Argentyny będziemy rozmawiać o tamtejszych rynkach, trendach konsumenckich oraz barierach i możliwościach dla eksportu i inwestycji.

Mimo szeregu zagrożeń politycznych, niestabilnych regulacji i odległości Ameryka Łacińska jest rynkiem, który konsekwentnie rośnie – w 2018 r. wzrost PKB w liczącym 130 mln mieszkańców Meksyku wyniósł 2 proc.

Znajomość rynków zagranicznych to nie tylko wiedza na temat sektorów i regulacji, ale także kwestii kulturowych i umiejętności poruszania na miejscu. Podczas sesji poświęconych poszczególnym rynkom będziemy szukać odpowiedzi na pytanie: Jakie błędy popełniają najczęściej firmy, gdy wchodzą na inne rynki. Jakim budżetem trzeba dysponować, aby mieć szanse na odniesienie sukcesu i jaką przyjąć strategią marketingową? O tych m.in. kwestiach będziemy rozmawiać z przedstawicielami izb handlowych zrzeszonych w PolChambers.

I, co dość naturalne, na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach nie zabraknie tematu brexitu i pytań o przyszłość współpracy Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej. Jakie konsekwencje gospodarcze przyniesie wyjście Wielkiej Brytanii z Unii? Jaka będzie sytuacja pracowników na unijnym i brytyjskim rynku pracy „dzień po"? Jak chaos polityczny przełoży się na normy, regulacje, łańcuchy dostaw i koszty działalności?

Europejski Kongres Gospodarczy, który odbędzie się 13–15 maja w Katowicach, to miejsce, gdzie można rozpocząć internacjonalizację biznesu bez wyjeżdżania z Polski.

Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach stanowi od lat miejsce ciekawych spotkań międzynarodowych. Jak co roku wśród panelistów znajdzie się silna reprezentacja przedstawicieli nie tylko z Europy, ale też Afryki, Azji i Ameryki Łacińskiej.

Zacznijmy od Afryki, która pozostaje nieodkrytym kontynentem dla polskiego biznesu. Cały czas pokutuje bowiem przekonanie, że jest to biedny i pozbawiony szans na rozwój kontynent. Tymczasem Afryka buzuje: zmiana pokoleniowa przynosi nowych konsumentów i nowe biznesy. Technologie podbijają miasta, powstaje infrastruktura, a kapitałowe progi wejścia na rynek są nieporównywalnie niższe niż w Azji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Handel z ważnym miejscem na EEC
Materiał partnera
Polska w Unii: refleksje po dwóch dekadach
Materiał partnera
Ursula von der Leyen i Donald Tusk gośćmi EEC
Materiał partnera
Cyfryzacja i nowe technologie wśród kluczowych tematów EEC
Materiał partnera
Cyfryzacja w centrum uwagi na EEC
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił